Nostalgia: Persilatan

Mengimbau kenangan penuh dengan nostalgia, pada suatu ketika dahulu dalam tahun 90-an aku pernah terjun dan aktif di alam persilatan malahan pernah menjawat sebagai setiausaha PERSIB bagi daerah Tutong. Pada asasnya ketika di bangku sekolah menengah aku mempelajari seni bela diri, Tae Kwan Do kemudian beralih ke seni mempartahankan diri Karate  malahan ada waktunya aku mempelajari seni beladiri dari seorang  Cina yang berkerakyatan Canada, oleh kerana beliau pulang ke Canada aku, abang, adikku  dan rakan sepeguruan hanya sempat mempelajari asas ninjatsu.

Aku juga sempat belajar asas silat cakak asli dan kuntau daripada nenda Hj. Pakar dan juga daripada Allahyarham Liau Rajab untuk persilatan Harimau Campa. Pada tahun 90-an aku aktif  bersama pertubuhan persilatan; Badan Seni Silat Kebudayaan Melayu (BASSIKAM) sehinggalah aku menyisihkan daripada alam persilatan setalah bertugas di Singapura. Namun begitu, sebagai anak Kedayan seni silat dan ilmu mistik sudah pasti menjalar di urat sarafku.

Foto kenangan ketika mewakili Daerah Tutong beserta rakan seperjuangan daripada Perguruan Tapak Suci yang juga mewakili daerah Tutong bagi pertandingan silat senagara.

Bergambar bersama pasukan Daerah Tutong setelah pertandingan silat.

Mempersembahkan Seni Silat ketika KDYMM bercemar duli di Daerah Tutong.

Gambar Kenangan bersama teman seperguruan aliran BASSIKAM.

Leave a comment

Filed under fotorafi, Kenangan

Komen anda:

